23 Haz 26 - Sal 7:00:am
Koyu Açık

Blog Post

Fikir Yorum > Fikir yorum > Hey Gidi Devlet Hey!

Hey Gidi Devlet Hey!

Her ne ideolojiye sahip olursa olsun her Türk (müslümanı dahil) Batılılarca mağlup edilmeyi hazmedemiyor. Bu kompleksten kurtulamıyor. İçten içe batı düşmanı. Her kötülüğün sebebi batılılar!

Buna rağmen Batı’ya öykünmekten,  taklit etmekten vazgeçmiyor (bilim, teknoloji, kentleşme, okullaşma, medya, sanayileşme, kalkınma, ilerleme, laiklik, demokrasi.. vs). Ve Batılıların ürettiği modern teknolojiyi kullanmayı dert etmiyor. Tepe tepe kullanıyor.

Sözde antiemperyalist, gerçekte kendi milletini sömüren küçük emperyalist. Bağımsız egemen devlet millet propagandası herkesi tatmin ediyor..

Vatan fikri (Cevdet Paşaya göre Fransız devrimiyle icat edilen yeni iman) o kadar propaganda edilmiş ki, vatan kutsal. Çünkü aynı vatanda yaşayacak olanların vatandaş/millet olma millet ön şartı..

Daha yakında Erdoğan jeostratejik olarak ülkenin eşsiz örnekliğine/coğrafyaya vurgu yaptı, mealen “çok önemli bir ülkede yaşıyoruz, tüm dünyanın gıptayla baktığı bir yerdeyiz, içerde bir ve beraber olmazsak bizi burda yaşatmazlar..”

Yüz, yüz elli yıllık tekrarlanan söylem! Osmanlıyken kaybedilenlere gönderme, cumhuriyetle vatan yapılan ve kurtarılan sınırlara dikkat çekme! Kimseye anlatamazsın çünkü beyinler teslim alınmış.

Oysa her milletin vatanı kendine kutsal, dünyada en güzel yer! Durum buysa kim ne yapsın senin ülkeni, vatanını. Ekonomik ve finans olarak zaten sömürgesin. Rejim batının menfaatlerine entegre. Yasalar, kurumlar batıdan ithal. Hangi savaşçı ülke, emperyalist gelip burayı işgal edecek? 90 milyon halkı doyurmak için, asayiş korumak ve düzeni sağlamak için para, zaman, asker harcayacak? İşgalci canavar görünecek? Var mı böylesi aptal ülke..

Böyle yapılmayalı yüz elli iki yüz sene geçti. Yapılan ne? Mısır’da, Suriye’de, Irak’ta, Libya’da, Batı Şeria’daki Filistin’de, Venezuela’da, Küba’da.. olduğu gibi Ahmet El Şara gibileri başa getir, destekle. Her işini görsünler. Bu hakikat anlaşılmasın diye düşman üret, geldi geliyor diye de bas propagandayı!

Sanırsın sınırlara düşman askerleri yığıldı, Edirne’den Kars’tan kara yoluyla, İskenderun’dan Trabzon’dan deniz yoluyla girdi girecekler.

Yaşı 20’yi geçmiş ama azıcık aklı kalmış kim böyle bir şeye inanır?..

Bizim insanımızın “ilahı” devlettir! Atatürk falan geçiniz. Devlet ne derse haktır. Ne buyurursa hakikattir. Neyi yasaklarsa uyulur. Niye? Bu vatanı o koruyor. Asayişi o sağlıyor. Milli birlik ve beraberliğin garantisi o. Yani her şey!

Hop denir! Bunu demek için bile bir miktar akıl, bilgi gerek.

İşin özeti şu: Nerde devlet-millet-vatan-bayrak-ezan.. sıklıkla konuşuluyorsa, her vesileyle gündem yapılıyorsa,

biline ki orada kendi menfaat ve bekasını koruyanlar vardır. Bunlar bir ailedir, bir zümredir, bir partidir vs fark etmez.

Burayı anlamadıysak İslam falan geçelim, dini de rahat bırakalım. çünkü neyle muhatap olunacağı bilinmiyordur..

Devlet kimdir diye bir soru sorun. Kim bu devlet? Nasıl bir şeydir? Gören, tanıyan, bilen var mıdır?.. Geldik mi asıl soruya. Gelelim çünkü bu soru farz.  Cevabı da farz.

Kimmiş devlet, adına her bi haltın yendiği tanrı. Kut. Kutsal.. Devlet adına bi dolu haltları yiyenler kim? Sen buraya bak baba.

Eskiden kraldı, sultandı, herkes tanır bilir, adamlarına secde edilirdi. Sonra şahsi olmaktan çıktı, soyutlaştı, kırklara karıştı, tüzel kişilik oldu. İsmi var cismi yok, meçhul. Ama adına her şeyi yapanlar var. Hesap sorulmaz, yargılanmazlar. Çünkü devlettirler.

Kim bu devlet?

Ordu mu, yargı mı, meclis mi? Bakanlar mı, başkan mı? Kim? Kim baba? Cevaba yaklaştık. İşte devlet, bu yerlerde bulunanlar. Sen ben bizim oğlanlar.. Ama orda oldukları için özellikli. İmtiyazlı. Dokunulmazlar.

İşte bunlar devlet.

Bunlar yerini korumak için devleti öne sürenler. Zavallı devlet, hiç çekmedi kendi adına hareket edenlerden çektiği kadar!..

Atatürk zamanında CHP il, ilçe örgütleri devletti. Asker yargıç vali ya bunlardı, ya da bunların emrindeydi. Devran döndü Atatürk’ün yerini Erdoğan, CHP’nin yerini AKP aldı. Artık vali, komutan, yargıç ya bunlar, ya da bunların emrinde. Anlaşılıyor değil mi?..

İyi ki varsın devlet! Sen olmasaydın denin adınla, senin ardından iş çevirenler çırılçıplak ortada kalacaktı! Gerçek gün gibi açığa çıkacaktı. İyi ki varsın devlet!..

Batı bu işi nasıl düzeltti? Kuralları, kurumları yerleştirerek. Herkese aynı hukuku tanıyarak. Kimseye imtiyaz bırakmayarak. Bu nedenle devleti temsil edenler sıradan vatandaş gibi oldular. Bundan gocunmuyorlar. Yetkililer, Yetkilerini herkesin menfaati için kullanıyor. Bizim gibi memleketlerdeyse tam tersi olmayı sürdürüyor.

Ne zamana kadar? Müslümanlar yeniden bu işe el atana, tarihe girecekleri güne kadar! O güne kadar ne mi olacak? “Yat kalk sürün, hizaya geç, esas duruş göster!” Bu arada herkes bi roller üstlenecek, sen de İslamcılık falan oynayabilirsin mahzuru yoktur!

Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir